Zurzeit sind 28 Mitglieder online.
Zurzeit sind 28 Mitglieder online.
Fragen zum Thema Remarketing? Kontaktiere uns hier!
Anleitung
favorite_border
Antworten

Remarketing List for users that visit an URL for a specific time

Rang 5
# 1
Rang 5

Dear community,

I am working with Google Remarketing Lists for the Display Network. I created a Remarketing List with the rule "if URL equals XY".

Is it possible to combine this rule with a rule like "if URL was visited at least 20 seconds"?

My remarketing list should register only users that are truly interested in the product that have visited the product for a certain time. Any help would be highly appreciated.

All The Best

D

1 Expertenantwort(en)verified_user

Top Beitragender
# 2
Top Beitragender

Hi David,

this is the german community. For the english one pls check https://www.en.advertisercommunity.com

Yea you can do that. But you need a Analytics Remarketing List for the 20seconds. Either you use the "URL equals XY" in the Analytics List as well or you combine 2 lists in AdWords.

Does this help?

Best Maren

Find me on: LinkedIn | Xing | maren-ockels.com

Rang 5
# 3
Rang 5

Hallo Maren,

vielen Dank für die Hinweise. Die Erstellung der Analytics Remarketing Liste hat es wunderbar geklappt.

Nun habe ich bei Erstellung der Analytics Remarketing Liste eine Schätzung von ca. 150 Usern in den letzten 30 Tagen welche zu meinen Kriterien passen - und somit wäre die Remarketing Liste für Display Netzwerk Kampagnen geeignet.

In Adwords (unter gemeinsam genutzte Bibliotheken > Zielgruppen) kann ich die Remarketing Liste auch sehen, allerdings beträgt der Listenumfang für GDN erst 8. Entsprechend meldet auch die Remarketing Kampagne der ich die Remarketing Liste zugewiesen habe "1 Anzeigengruppe ist auf Nutzerlisten mit weniger als 100 aktiven Nutzern ausgerichtet."

Muss ich nun einfach warten, bis sich die 100 User angesammelt haben?

Beste Grüße

D